دهستان‌های منگشت، میداود و رودزرد از توابع شهرستان باغملک با وجود واقع بودن در میان چند رودخانه پس از گذشت ۳ ماه بدون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

 به گزارش خبرگزاری همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، دهستان‌های منگشت، میداود و رودزرد از توابع شهرستان باغملک، استان خوزستان پس از گذشت ۳ ماه بدون  آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

جمعیت این دهستان‌ها بالغ‌ بر ۲۵ هزار نفر است و مردم روستاها اغلب آب مورد نیاز خود را توسط ۵ رودخانه‌های فصلی و چشمه‌ها تأمین یا از تانکرهای آب‌رسان خریداری می‌کنند.

آب موجود در لوله‌ها که روزانه ۲ تا ۳ ساعت آب در آن وجود دارد از رودخانه گرفته شده و تاکنون چندین بار کارشناسان مرکز بهداشت نسبت به غیربهداشتی بودن آب رودخانه تذکر داده‌اند.

در محل ایستگاه پمپاژ آب از رودخانه نیز ۲ پمپ وجود دارد که فقط یکی از آنها کار کرده و دیگری ۸ سال خراب و از مدار خارج شد است. این در حالی است که انشعاب‌ها و اشتراک‌ها از ۸ سال پیش تا به امروز در حال افزایش است و قدرت پمپاژ آب تغییری نکرده است.

دستگاه کلرزنی مستقر در ایستگاه پمپاژ آب نیز چند روزی است خراب شده و آب به صورت مستقیم از رودخانه به خانه‌ها فرستاده می‌شود و این در حالی است که مردم و گردشگران بسیاری در کنار و بالادست رودخانه ‌که تعطیلات را به این مکان آمده‌اند دست و صورت خود را در رودخانه می‌شویند و شنا و آب بازی هم که برقرار است.

کد خبر 519643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha